Hej, jeg er Beata

Rart at møde dig!

Lad mig være helt ærlig:

Jeg plejede at have et temmelig elendigt liv.

Jeg følte mig aldrig sådan rigtig glad. Lykke virkede som en stor fed løgn for mig.

Jeg følte mig aldrig helt tilfreds – og jeg lukkede ALLE de forkerte mennesker ind i mit liv.

Jeg var stresset af H til på arbejdet. For jeg troede, at jeg var nødt til at behage alle andre – end mig selv.

Men i dag er mit liv vendt fuldstændig på hovedet.

Jeg hjælper andre mennesker med at leve et lykkeligt liv ved at eliminere arbejdsrelateret stress gennem vejrtrækningsøvelser, som er videnskabeligt dokumenterede.

Jeg er certificeret åndedrætstræner, men jeg kalder mig selv ‘livsgnisttræner’. Det afspejler bedre, dét jeg gør. Tænder gnisten i dit liv!

Lad mig fortælle dig, hvordan…

Åndedrætstræning

Hvordan det virker (og hvorfor det er så vigtigt)

Ilt.

Det er det vigtigste element i vores liv. Grundingrediensen for livets eksistens – og alligevel tager mange af os det for givet.

Når vi gør os overvejelser omkring, hvordan vi kan forbedre vores liv og nuværende situation, overser vi ofte vores vejrtrækningsvaner. (Selvom åndedrættet er den mest afgørende funktion i vores krop!)

Her er problemet:

Uden vores vejrtrækning ville vi ikke være i live.

Faktisk ville vi kun overleve et par minutter.

Derfor bør bevidst vejrtrækning være det du prioriterer allerhøjest, når du for vil forbedre dit mentale og fysiske velvære.

Dit åndedræt er ikke kun vigtigt for din krop, men også for din hjerne.

Få åndedrætsøvelser om ugen kan have en enorm indflydelse på dit kvaliteten af dit liv. Især dit mentale helbred.

Bevidst vejrtrækning er en metode, der er videnskabeligt bevist – og endnu vigtigere: en nem måde at berolige krop og sind, og mindske følelsen af panik og angst i kritiske øjeblikke i dit liv.

Derfor er bevidst vejrtrækning altafgørende, når du går igennem en svær periode.

(Men som med alle former for træning, er det nødvendigt at træne regelmæssigt for at opnå resultater)

Den videnskabelige forklaring

Når du er stresset, sker dette:

Din krop aktiverer det sympatiske nervesystem, hvilket øger din hjerterytme.

Der bliver sendt mindre blod til din hjerne og til dit fordøjelsessystem, og mere blod bliver sendt til dine muskler og lemmer.

Du begynder at svede og dine pupiller udvides.

Dette giver god mening, hvis du er i en fysisk farlig situation. Din krop forbereder dig på at bekæmpe faren eller løbe for livet.

Men i en almindelig hverdag kan dette reaktionsmønster være skadeligt, energidrænende og ødelæggende for din evne til at fokusere, slappe af og nyde livet.

Det er en ond cirkel!

(men der findes en måde at komme ud af den)

Et svækket vejrtrækningsmønster øger det basale stressniveau i din krop. Dette nedbringer iltningen og lægger en større belastning på din krop i forsøget på at opretholde et optimalt iltniveau.

Det kan lyde meget overvældende. Og det er det også.

Kroppen er kompleks. Men sagt på en mere simpel måde betyder det at, jo værre din vejrtrækning er, jo mere stresset bliver du (både fysisk og mentalt)

Heldigvis er dette ikke kun dårlig nyt. For det virker også den anden vej rundt:

Når du forbedrer dit vejrtrækningsmønster, sænker du ikke blot dit stressniveau – du forbedrer også dit humør, dit velvære og din livsglæde.

Du vil opleve, at du bliver bedre til at koncentrere dig, bedre til at slappe af og organisere dit liv, og vigtigst at alt: Du kan (igen) opleve positive følelser som glæde, harmoni og tilfredsstillelse.

Bevidst vejrtrækning er for dig, hvis du døjer med...

Stress

En af de mest effektive måder at reducere stress på er at sikre, at vores luftveje er åbne og fungerer godt. Ved at forbedre dine vejrtrækningsvaner kan du reducere (eller helt eliminere) følelsen af frygt og angst, som ofte forhindrer dig i at gøre de ting, du virkelig gerne vil.

Angst

Når du er angst, oplever din hjerne en trussel. Du kan forhindre angsten i at udvikle sig ved at trække vejret (ordenligt). Det lyder enkelt. Men det kan være en reel udfordring. Det ved du, hvis du døjer med angst og har prøvet at følge rådet med at “tælle til 10”. Jeg giver dig nogle mere håndgribelige redskaber.

Depression

Der er en grund til, at vi altid beder en grædende person om at tage en dyb indånding. Det løsner lidt af den fysiske spænding, som derefter leder til mental afslapning. Forestil dig nu effekten af at gøre dette regelmæssigt. Forkert vejrtrækning forhindrer dig i at føle glæde, mens bevidst vejrtrækning gør dig i stand til at styre og tilvælge din egen lykke.

Klar til at investere i dit eget indre velvære?